בהירות היא שם המשחק

אם החלטתם לנסוע מעיר לעיר בקניה, אתם כנראה תעלו על מטטו- רכב תחבורה שיש בו 14 מושבים.
מה הבעיה אתם חושבים?

שהנהגים בקנייה ידועים כמטורפים במיוחד זו גם הסיבה ששיעור מקרי המוות בקניה הוא הגבוה ביותר בעולם ביחס לעולם.
האמירה הרווחת היא שהם הופכים לשדים בעלי עיניים פראיות שאין להם בעיה לסכן את חיי הנוסעים שלהם וכמובן את של עצמם בנסיעה במהירות מסוכנת.

עכשיו אתם בטח אומרים לעצמכם, אז מה הבעיה? למה הם לא יכולים לתקן את הכבישים, לחייב שימוש בחגורות בטיחות, להתקין פסי האטה.

אז זהו שהכל עולה כסף וכידוע קנייה לא שופעת בזה.

מה כן ניתן לעשות?
שני כלכלנים מאוניברסיטת גורגטאון החליטו לעשות מעשה.
הם גייסו 2276 נהגי מטטו וחילקו אותם לשתי קבוצות.

קבוצה אחת היתה קבוצת ביקורת ולא נעשתה איתה פעילות מיוחדת
לעומת זאת לקבוצה השנייה הם חילקו מדבקות שהיו צריכים להדביק ברחבי האוטובוס.
בחלק מהמדבקות היה כתוב:
אל תשב שם סתם כך כשהוא נוהג בצורה מסוכנת. אמור זאת בקול רם עכשיו.
או
אם הוא נוהג בצורה מסוכנת האם תגיע ליעד שלך?
תהיה עירני וחזק ואמור זאת בקול רם.

חלק אחר של המדבקות כלל תמונות מבעיתות של איברי גוף שנקטעו אחרי תאונות דרכים.
שנה לאחר מכן גילו הכלכלנים שבמטטוים שהיו בהם מדבקות נטו הנוסעים להעיר פי 3 לנהגים.

האם זה עזר?
הסתבר שמספר הכולל של תביעות הביטוח במטטוים שבהם היו מדבקות צנח בשני שליש ומספר תאונות הדרכים הקשות ירד
ב 50 אחוז.

מה למדנו מעבר להבנה שלפעמים כמה מילים יכולות להציל עולם ומלואו? מה שלעצמו רק מחזק את הצורך שלנו לדעת איך לכתוב באופן שמשפיע ומניע לפעולה

שככל שאנחנו כותבים מסרים בצורה ברורה ומפורשת ללקוחות שלנו קל להבין מה אנחנו מצפים מהם לעשות.
כשאין צורך להתחיל לנסות ולהבין מה הצד השני רוצה וכשהכל מובן באופן חד משמעי הרבה יותר קל להניע לפעולה.

הבחירה היא תמיד שלהם אבל מצד שני אם נהיה מדויקים ככל האפשר במסרים שלנו זה רק יעזור להם להגיע להחלטה הרבה יותר מהירה והחלטית.

כתוב/כתבי תגובה